عکاسی تبلیغاتی در مازندران|عکاسی صنعتی چیست؟

نیلوفر غفوری
13 اسفند 1401 / 9 دقیقه مطالعه

عکاسی تبلیغاتی در مازندران|عکاسی صنعتی چیست؟

وقتی به مردم می‌گویم یک «عکاس صنعتی» هستم، واقعاً به چه معناست؟

عکاسی صنعتی یک مجموعه عکاسی است که بر روی خدمات رسانی به مشاغل در بخش صنعتی تمرکز دارد. که شامل شرکت های مهندسی، تولید کنندگان، کارخانه ها، استارت آپ های با فناوری پیشرفته و غیره می باشد.

طیف وسیعی از بخش ها را پوشش می دهد. موضوع رایج این است که معمولاً شرکت هایی را شامل می شود که محصولاتی را تولید می کنند که به ماشین آلات ویا امکانات در مقیاس بزرگ نیاز دارند.

می تواند شامل قرار گرفتن در شرایط کاملاً کثیف و خطرناک باشد، مانند کارخانه اره. به همین ترتیب، می تواند شامل قرار گرفتن در محیط های بسیار تمیز مانند خطوط تولید مواد غذایی یا تولید کنندگان نوشیدنی باشد.

عکاسی صنعتی قیمت-آژانس تبلیغاتی آماج

چرا عکاسی صنعتی؟

بسیار جالب است که ببینم اشیا چگونه ساخته می شوند. کنجکاوی برای این نوع چیزها به خوبی به عکاسی از کاربردهای صنعتی کمک می کند.

به عنوان یک عکاس، شما واقعاً باید به چیزی که عکاسی می کنید علاقه مند باشید تا به بهترین شکل به نظر برسد. وقتی وارد یک مرکز صنعتی می شویم، دوست داریم ببینیم همه چیز چگونه کار می کند. همانطور که سؤالات بیشتری می‌پرسیم، درک درستی پیدا می‌کنیم که کمک می‌کند بدانیم چگونه باید از چیزها عکاسی کنیم.

چند مثال از عکاسی صنعتی عبارتند از عکاسی معماری از تاسیسات، عکاسی محصول از ماشین آلات و محصولات در حال تولید، عکاسی پرتره از افرادی که در آنجا کار می کنند.

عکاسی صنعتی از محصول-آژانس تبلیغاتی آماج

انواع عکاسی صنعتی:

عکاسی معماری

اصطلاح "عکاسی معماری" به عکاسی صنعتی اشاره دارد که بر روی سازه ها تمرکز دارد. این به طور عمده شامل نماهای بیرونی و داخلی ساختمان ها، پل ها، مناظر شهری و سایر سازه ها است. عکاسی از ساختمان های عتیقه عکس های جذابی ایجاد می کند. این شامل مکان‌های تاریخی با نمونه‌هایی از معماری کلاسیک و ساختارهای فرسوده یا متروکه است که قدمت آنها را به طرق مختلف برای عکس‌های صنعتی نشان می‌دهد.

نکات و ترفندها

هنگام عکاسی از سازه‌های مختلف، مکانی را در زمان‌های مختلف روز و در شرایط آب و هوایی مختلف امتحان کنید تا جلوه‌های متنوعی داشته باشید. از کنترل پرسپکتیو با تمرکز بر خطوط موازی غیر همگرا استفاده می شود. با تنظیم صفحه کانونی دوربین به صورت عمود بر زمین، مستقل از ارتفاع چشم دوربین، حفظ می شود. معماری سوژه مورد علاقه عکاسان است زیرا هیچ دو ساختاری شبیه هم نیستند و هیچ دو دیدگاهی تصویر یکسانی تولید نمی کنند.

عکس صنعتی با کیفیت-آژانس تبلیغاتی آماج

عکاسی از محصول

عکاسی محصول نوعی عکاسی از اشیاء است که به شما امکان می‌دهد دقیق‌تر ببینید. عکس های محصولات را در عمل نشان می دهد. این تصاویر خوب هستند زیرا به مشتریان نشان می دهند که چگونه از محصولات روزانه استفاده کنند و در عین حال مقیاس را نیز احساس می کنند. استودیوی تبلیغاتی آماج با سابقه طولانی در عکاسی صنعتی می تواند با عکاسی صنعتی حرفه ای به افزایش بازدید و فروش شما کند.

عکاسی صنعتی در مازندران-آژانس تبلیغاتی آماج

نکات و ترفندها

ارزش درک شده از کالاها یا محصولات شما، و همچنین اعتبار برند شما، به شدت تحت تاثیر کیفیت تصویر محصول شما است. در نتیجه، داشتن تصاویر محصول با کیفیت بالا و جذاب ممکن است واقعاً مفید باشد.

نور طبیعی برای عکس های محصول که شامل افراد، محصولات خوراکی و پوشاک می شود ایده آل است. بسیار مهم است که مشتریان بالقوه شما بتوانند خود را از محصول شما ببینند.

هنگام انتخاب پس‌زمینه مناسب برای عکاسی از محصول، از استفاده از پس‌زمینه با ویژگی‌های بیش از حد گیج‌کننده خودداری کنید.

رنگ بسیار مهم است زیرا به متمایز شدن محصول از بقیه تصویر کمک می کند. برای عکاسی صنعتی، برخی از رنگ های پس زمینه به طرز شگفت انگیزی مکمل کالا هستند، در حالی که برخی دیگر باعث ایجاد خطا می شوند. پس‌زمینه سفید کمک می‌کند تا تصویر محصول محورتر به نظر برسد و کالاها را از پس‌زمینه‌های حواس‌پرتی برجسته‌تر کند. عکس‌های اجناس به خوبی با پس‌زمینه خاکستری ترکیب می‌شوند و به‌طور مؤثری محصول را به نمایش می‌گذارند و در عین حال به‌طور محجوب تاریک باقی می‌مانند.

عکاسی صنعتی در آمل(امل)-آژانس تبلیغاتی آماج

مزایا و معایب عکاسی تبلیغاتی در مقایسه با دیگر روش‌ها:

ارتباط بصری با مخاطبین از جمله مزایای عکاسی تبلیغاتی است که با استفاده از تصاویر قوی و جذاب، می‌توان احساسات و ارتباط عمیق‌تری را با مخاطبین برقرار کرد. از طرف دیگر، هزینه‌ها و زمان‌بندی برای عکاسی تبلیغاتی می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند که به مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی صحیح نیاز دارد.

تکنیک‌ها و نکات کلیدی در عکاسی تبلیغاتی:

استفاده از نورپردازی مناسب یکی از اصول اساسی عکاسی تبلیغاتی است. نور مناسب می‌تواند تصویر را زنده و جذاب کند و احساسات مخاطبین را تحریک کند. انتخاب مکان‌های مناسب و کاربردی نیز از جمله نکاتی است که به ایجاد تصاویر منحصربه‌فرد و جذاب کمک می‌کند. همچنین، نقش مدل‌ها و استایل‌ها در عکاسی تبلیغاتی نیز حائز اهمیت است که باعث ایجاد هویت منحصربه‌فرد برند می‌شود.

عکاسی تبلیغاتی در مازندران و آمل:

منطقه مازندران و شهر آمل (امل) در ایران با مناظر زیبا و صنایع متنوع، برای عکاسی صنعتی بسیار مناسب هستند. این منطقه شامل پارک‌های صنعتی، کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و محصولات متنوع است که نیاز به عکاسی صنعتی دارند. عکاسان صنعتی می‌توانند در مازندران و آمل (امل) به منظور ثبت تصاویر حرفه‌ای و با کیفیت، به این مناطق مراجعه کنند.

همچنین مازندران با طبیعت جذاب و مناظر زیبایی که دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی تبلیغاتی است. این منطقه دارای مزیت‌های طبیعی بسیاری است که می‌تواند به نمایش برندها و محصولات کمک کند. همچنین، بهترین به دلیل تغییرات جذاب آب و هوا در این منطقه ، به انتخابی برای عکاسان تبلیغاتی تبدیل شده است .

عکاسی تبلیغاتی برای اینستاگرام:

با رونق رسانه‌های اجتماعی و افزایش تعداد کاربران اینستاگرام، عکاسی تبلیغاتی برای اینستاگرام نیز رونق گرفته است. در عکاسی تبلیغاتی برای اینستاگرام، تمرکز بر روی ایجاد تصاویر جذاب، خلاقانه و با محتوای استراتژیک است. این عکس‌ها برای تبلیغ محصولات، برندها و خدمات مختلف در اینستاگرام استفاده می‌شوند

تاثیر عکاسی تبلیغاتی در جذب مشتریان:

تصاویر تبلیغاتی تاثیر قابل توجهی بر تصمیم‌گیری مخاطبین دارند. از طریق تصاویر قوی و جذاب می‌توان احساسات و ارادت به برند را در مخاطبین ایجاد کرد. به منظور افزایش کیفیت عکس‌های تبلیغاتی، عکاسان باید به روز با تکنیک‌ها و روش‌های جدید عکاسی باشند.

بهترین روش‌ها برای انتشار عکس‌های تبلیغاتی در مازندران:

استفاده از رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌ها برای انتشار عکس‌های تبلیغاتی در مازندران است. این رسانه‌ها به دلیل پرطرفداری و استفاده گسترده مخاطبین، فرصت مناسبی برای ارتقاء شناخت برندها ایجاد می‌کنند. همچنین، تبلیغات در مجلات محلی و روزنامه‌ها نیز روش دیگری است که به جذب مخاطبین محلی کمک می‌کند. در نهایت، حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای محلی نیز از جمله روش‌های موثری است که به ارتقاء شناخت برندها و محصولاتشان کمک می‌کند.

هزینه عکاسی صنعتی چقدر است؟

عکاسی صنعتی به تخصص مورد نیاز برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز دارد. عکاسی در شرکت های صنعتی یا سایت های صنعتی کار آسانی نیست. هزینه می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. ثبت جزئیات پیچیده در عکس های صنعتی بسیار مهم است. چه کارخانه‌ها، ماشین‌آلات، ابزار، ساخت‌وساز، فرآیند تولید و عملیات یا مواد غذایی، مشتریان می‌خواهند عکس‌ها به روشی بسیار حرفه‌ای گرفته شود.

عکاسان می توانند نرخ ساعتی خود را برای ارائه خدمات عکاسی حرفه ای داشته باشند یا همچنین می توانند حداقل نرخی را داشته باشند که برای انجام کار باید پرداخت کنید. گاهی اوقات، زمانی که عکاس و مشتری قبلا با هم کار نکرده اند، بخشی از کل پول برای انجام پروژه از قبل گرفته می شود.

جدول زیر میزان تعرفه تقریبی آژانس آماج برای عکاسی می باشد :

نوع محصولتعرفه به ازای هر فریم( تومان)
آرایشی و بهداشتی850000
مبلمان و سرویس خواب1700000
صنایع غذایی800000
عکاسی صنعتی محصولات فروشگاهی450000
عکاسی محیط صنعتی و تجاری 700000
معماری 700000
کافه رستوران650000
عکاسی پاناروما1500000
عکاسی هوایی1200000
عکاسی خلاقانه(ترکیبی)متغیر
نکات:
1_برای عکاسی از محصولات فروشگاهی بسته به تعداد محصول هزینه ها به صورت زیر قابل کاهش است :
بالای 30 محصول 12 درصد ، بالای 60 محصول 15 درصد ،بالای 100 محصول 20 درصد
2_برای عکاسی محصولات در صورت بزرگ بودن سایز محصول یا انعکاس نور قیمت ها قابل تغییر می باشد.
3_ برای عکاسی محصولات در صورتی که در محل کارفرما انجام شود به هزینه پایه 30% اضافه می شود .

عوامل موثر بر هزینه عکاسی صنعتی

محل عکاسی

هزینه‌های عکاسی صنعتی به موارد مختلفی از جمله نوع پروژه، مدت زمان عکاسی، میزان پیچیدگی، تجهیزات مورد نیاز و مکان فیلمبرداری بستگی دارد. قبل از شروع یک پروژه عکاسی صنعتی، معمولاً با عکاس یا استودیوی عکاسی تماس گرفته می‌شود تا در مورد قیمت‌گذاری و جزئیات مربوط به هزینه‌ها صحبت شود.

استفاده از تجهیزات خوب

عکاسانی که روی دوربین‌های تخصصی، لنزها، نورپردازی و سایر تجهیزات سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ممکن است انتظار داشته باشند که هزینه بیشتری دریافت کنند.

اگر عکاس یک استودیو داشته باشد، هزینه مرتبط با چنین دارایی ممکن است کار با آنها را گران‌تر کند. این هزینه با بهره مندی از قرار گرفتن در مکانی که کاملاً به گرفتن بهترین عکس های ممکن اختصاص دارد جبران می شود.

عکاسی تبلیغاتی برای اینستاگرام-آژانس تبلیغاتی آماج

آژانس تبلیغاتی آماج با سالها تجربه در زمینه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی میتواند به بهتر دیده شدن محصولات و خدمات شما کمک کند . برای مشاهده نمونه کار ها ما به صفحه عکاسی مراجعه کنید . برای اطلاعات بیشتر از شرایط همکاری به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و با مشاوران فروش ما تماس بگیرید.

همچنین خدمات ما در استان مازندران و شهر های زیر قابل ارائه می باشد .

  • عکاسی تبلیغاتی در آمل
  • عکاسی تبلیغاتی بابل
  • عکاسی تبلیغاتی ساری
  • عکاسی تبلیغاتی نور
  • عکاسی تبلیغاتی محمودآباد
  • عکاسی تبلیغاتی بابلسر
  • عکاسی تبلیغاتی سرخرود
  • عکاسی تبلیغاتی قائمشهر
  • .....
5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید